Meine Schwerpunkte
Logopädische Diagnostik, Therapie und Beratung bei:
* Autismus Spektrum
* Pragmatisch-kommunikativen Störungen
* Entwicklungsstörungen & Syndromen
* Sprachentwicklungsstörungen
Forschung und Lehre:
* Autismus Spektrum
* Pragmatisch-kommunikative Störungen
* Sprachentwicklung
* Evidenzbasierte Praxis
* Der logopädische Prozess
* Wissenschaftliches Arbeiten und internationale Vernetzung
Wissensbilanz:
Trojan, M. (2022). Parental Interaction Patterns towards their Autistic Children. A Conversation Analysis on Pragmatic Barriers. Präsentation der Masterthese und weiterführende Diskussion der Ergebnisse, Centre for interaction, development and diversity (CIDD), University of Portsmouth, UK.
Trojan, M., Nomikou, I., Fasulo, A., & Kapp, S. (2022): Parental Contribution to Pragmatic Barriers in Autistic Children . In: New frontiers in speech and language therapy: advancing practice, research and education. 11th ESLA Congress of Speech and Language Therapy. Salzburg.
Trojan, M. (2021): A Conversation Analysis on the contribution of parental interaction patterns to mutual and further pragmatic misunderstandings in autistic children, Masterthese., University of Portsmouth, UK.
Trojan, M., Baskir, S., Buben, S., Hartberger, S. & Höller, S. (2020): Was ist Logopädie? Eine Umfrage zur Erhebung des Informationsstandes der österreichischen Bevölkerung, logoTHEMA, 20 (2). Wien.
Trojan, M. (2019). Übersetzung des Faces Tests auf Deutsch: Baron-Cohen, S., Wheelwright, S. & Jolliffe, T. (1997). Is there a “language of the eyes”? Evidence from normal adults and adults with autism or Asperger syndrome. Visual Cognition, 4, 311-331. Abrufbar unter: https://www.autismresearchcentre.com/tests/faces-test/